Site Navigation

Forum Categories
- Announcements
- General Discussion
- New Members
- Forum comments
- Fishing Reports
- Fishing Videos
- Fishing Discussion
- Fish Stories
- Trading Post
- Salt Water
- Fresh Water
- Recipes
- Charters and Guides
- Boats and Motors
- Electronics
- Rich Lindgren
- Kayak Fishing
- Hunting and Camping
- Maglite Flashlights
- Hardware/Software Help
Shopping
- Camping Gear
- Hunting Gear
- Maglite Sales
Resources
- Link Directory
- AIG Top Sites
- Fishing Charters
- Free Tackle
- Charter Listings
- Saltwater Tides

CURRENT MOON

All in General Outdoors Top Sites

Freshwater Fish ID
Saltwater Fish ID

conflict het basisrecht

Question or comments about functionality of this forum, etc - Ask here

conflict het basisrecht

Postby Banning » Fri Feb 09, 2018 1:30 am

Ik ben vorig najaar begonnen met vrijwilligerswerk bij mijn plaatselijke parkrun. Als vrijwilliger neem je verschillende rollen op, van tijdwaarneming tot rangschikking, het verzamelen van aankomststokens tot het opstellen Nike Internationalist Mujer en verzamelen van routemarkeringen. Mijn favoriete rol is die van het rennen van de renners aan de achterkant van de ren, zodat iedereen weet wanneer alle lopers zijn ge?indigd en ervoor zorgt dat niemand ooit achterblijft. Deze rol was een eyeopener voor mij, omdat het duidelijk laat zien wat een grote verscheidenheid aan mensen deelnemen aan parkrun. Ja, je krijgt altijd de snelle aan de voorkant en behandelt het als een wedstrijd; maar parkrun is geen race maar een getimede vlucht. Dit betekent dat letterlijk iedereen kan deelnemen, van kinderen tot degenen die de hele 5k-route lopen. En dit is absoluut prima. Zelfs de langzaamste deelnemer weet dat ze niet snel naar de finish zullen worden gebracht, of zullen worden bespot omdat ze er niet in slagen om te rennen. Het zien van de verbeteringen in deze deelnemers, en de glimlach Adidas Tubular Femme op hun gezicht wanneer ze in staat zijn om een ??deel van de cursus te beginnen, of wanneer ze een persoonlijk record behalen (en de bel van het parkrun kunnen luiden!) Is veel meer waard dan geld.

Prijzen voor competitieve hardloopevenementen zijn gestegen sinds ik zo'n 20 jaar geleden begon met deelnemen. Mijn lokale 10k race kost nu £ 25 om binnen te komen; de halve marathon die ik onlangs heb ingevoerd, is dichterbij £ 40. Als je het doel van een race wilt om je te laten trainen of om je te motiveren, dan kost het geld - maar parkrun staat open voor iedereen, ongeacht vermogen of inkomen, en het moet aangemoedigd worden in plaats van afgesloten.

De Palestina-marathon wordt in lussen rond Bethlehem gelopen, beginnend bij de Geboortekerk en verdubbelt zichzelf tijdens het passeren van twee vluchtelingenkampen en de Muur in het Nike Air Max 97 Womens proces. Slechts 5,5 mijl afstand ligt het betwiste gebied van het oude Jeruzalem. Er is geen route die continu kan worden afgelegd voordat een grens of een wegversperring wordt geraakt en de race is gestart door RTM als een niet-politieke manier om de aandacht op dit probleem te vestigen. Hun doel is om te laten zien hoe het Isra?lisch-Palestijnse conflict het basisrecht om vrij te reizen belemmert.

Deze beperkingen zijn van invloed op zelfs de meest alledaagse, basisonderdelen van de marathontraining. Denk aan die glorieuze lange runs, die 20-milers waarbij Adidas Superstar Damen je je benen hebt gezet om te gaan en zo ver als je kunt rennen zonder echt plan. Voor RTM Ramallah worden de meeste trainingen in cirkels rond een heel klein gebied uitgevoerd. Dit is deels een cultureel probleem, omdat het niet gebruikelijk is dat vrouwen alleen rennen, en ook omdat er in het grootste deel van Ramallah geen trottoirs zijn, dus het zou niet veilig zijn. Het valt echter niet te ontkennen dat politieke spanningen het uitstappen op een lange, ongeplande route onmogelijk maken - je zou kunnen eindigen in een vliegende checkpoint, of een gebied waar botsingen zijn tussen jonge mensen en het leger.
Banning
Veteran Outdoorsman

Return to Forum related questions/comments